Пријемни испит
Број поена
Филолошки факултет
Означите реченице у којима је глагол у императиву правилно написан:
У следећој реченици пронађите именичку синтагму, затим је препишите малим словима ћирилице у празно поље:
Ту је почео да шетка испред широког степеништа интерната, пазећи да се не појави управитељ.
Означите синонимски пар:
У следећем низу речи означите онај израз који по значењу не припада том низу:
атрибут апозиција именица именски део предикатаОзначите синонимски пар:
Напишите инфинитивну основу глагола чути.
( У празно поље упишите одговор.)
Црквенословенске речи возраст, званије, совјетник данас су замењене другим речима и зато их, с обзиром на сферу употребе, убрајамо у:
(У празно поље уписати одговор малим словима ћирилице.)
Означите исправно написан облик удвојених прилога:
Означите реч која је изведена од заменице:
плаветнило. певач, јаук, својина, мањина, десеторица, младожења,У следедећој пословици подвучене су мотивна и до ње мотивисана реч.
Ко истину гуди гудалом га по прстима бију.
Којим суфиксом је изведена мотивисана реч?
(Одговор напишите малим словима ћирилице.)
У следећем низу речи означите онај израз који по значењу не припада том низу:
именица објекат број придевПодела на старије и млађе штокавске дијалекте заснива се на:
(Означите тачан одговор.)
Повежите дате примере из леве колоне са називима врста речи из десне колоне.
Означите речи у којима се затворени слог завршава латералним сонантом:
сив срамежљив бал певца барка биљка краљ булкаДугоме е од „јата“ у екавском изговору књижевног језика одговара, по правилу, у ијекавском изговору:
(Означите тачан одговор.)
Којим су суфиксом изведени придеви пуначак и слабачак?
(Одговор написати малим словима ћирилице.)
Означите правилно написану реченицу.
Напишите глагол разбити у облику 2. лица једнине императива.
(У празно поље унесите одговор малим словима ћирилице.)
Напишите име и презиме аутора дела Рјечник из књижевних старина српских (1863–1864) служећи се ћирилицом.
У следећој реченици означите речи које су настале конверзијом (претварањем).
Седели су крај реке и помагали оболелима.Тренутно нема података за приказ графикона!
Попуните образац за слање ваших резултата вашем наставнику.