Задаци

  • 1.      

    Означите реченице у којима је глагол у императиву правилно написан:

    1. У случају опасности разбите стакло!
    2. У случају опасности разби стакло!
    3. У случају опасности разбијте стакло!
    4. У случају опасности разбиј стакло!

    Провери одговоре Не знам

  • 2.      

    У следећој реченици означите речи које су настале конверзијом (претварањем).

    Седели су крај реке и помагали оболелима.

    Провери одговоре Не знам

  • 3.      

    Дугоме е од „јата“ у екавском изговору књижевног језика одговара, по правилу, у ијекавском изговору:

    (Означите тачан одговор.)

    1. једносложни скуп је с кратким вокалом
    2. двосложни скуп ије
    3. једносложни скуп је с дугим вокалом

    Провери одговоре Не знам

  • 4.      

    Означите реченице у којима је глагол пасти употребљен у основном значењу.

    1. Пала је са дрвета и повредила се.
    2. Пало је наређење да кренемо.
    3. Лустер се откачио и пао на под.
    4. Када је пала влада, сви планови су му пропали.

    Провери одговоре Не знам

  • 5.      

    Подела на старије и млађе штокавске дијалекте заснива се на:

    (Означите тачан одговор.)

    1. развитку акцента и облика речи
    2. систему независних реченица
    3. изговору гласа „јат“.

    Провери одговоре Не знам

  • 6.      

    Напишите инфинитивну основу глагола ући.

    ( У празно поље упишите одговор.)

    Провери одговоре Не знам

  • 7.      

    Означите карактеристике сугласника Ђ:

    1. спада у меке гласове;
    2. при његовом изговору врх језика је на алвеолама;
    3. при његовом изговору ваздушна струја излази прво кроз нос, а затим кроз уста;
    4. при његовом изговору гласне жице трепере.

    Провери одговоре Не знам

  • 8.      

    Означите реченице у којима се заменице могу мењати по роду:

    1. Који је данас дан?
    2. Чули смо резултат од неког детета.
    3. Дошао је ко је хтео.
    4. Неко је малопре куцао.

    Провери одговоре Не знам

  • 9.      

    Како је добијено значење именице глава у реченици: Кад је прстен без главе, а свуд једнак, зове се бурма. 

    (Означите тачан одговор.)

    1. синегдохом
    2. метафором
    3. метонимијом

    Провери одговоре Не знам

  • 10.      

    Коју синтаксичку функцију има подвучена предлошко-падежна конструкција у следећем примеру:

    Састанак је био у шест сати.

    1. именски део предиката
    2. атрибут
    3. прилошки део предиката

    Провери одговоре Не знам

  • 11.      

    Од колико се независних предикатских реченица састоји следећа комуникативна реченица:

    Послије тога договора Баја ме одведе на таван интерната и горе, уз мали округли прозор, намјестисмо неки стари сто и дрвени сандук.

    1. три
    2. четири
    3. две

    Провери одговоре Не знам

  • 12.      

    Означите заменице које нису показне: 

    1. њихова
    2. оваквог
    3. чијем
    4. таквих
    5. оноликим

    Провери одговоре Не знам

  • 13.      

    Пажљиво прочитајте следећу реченицу.

     

    Александар се наљутио на другове јер га нису чекали.

     

    Повежите реченичне чланове из леве колоне са службом коју врше у датој реченици из десне колоне. 

    Александар
    субјекат
    се наљутио
    неправи објекат
    на другове
    прилошка одредба за узрок
    јер га нису чекали
    предикат

    Провери одговоре Не знам

  • 14.      

    Означите исправно написан облик удвојених прилога:

    кадтад кад тад кад-тад

    Провери одговоре Не знам

  • 15.      

    Означите реч која је настала комбинованом творбом:

    1. челенка
    2. челце
    3. челник
    4. зачеље

    Провери одговоре Не знам

  • 16.      

    Напишите глагол разбити у облику 2. лица једнине императива.

    (У празно поље унесите одговор малим словима ћирилице.)

    Провери одговоре Не знам

  • 17.      

    Означите правилно написану реченицу:

    1. Премда и пси и коњи постају необично живахни кад дува ветар, разлози за то су, како изгледа, различити.
    2. Премда и пси и коњи постају необично живахни кад дува ветар, разлози за то су како изгледа, различити.
    3. Премда и пси и коњи постају необично живахни кад дува ветар, разлози за то су како изгледа различити.

    Провери одговоре Не знам

  • 18.      

    Означите речи у којима је глас Ж настао јотовањем:

    можеш пажљив нижи вежеш

    Провери одговоре Не знам

  • 19.      

    Означите групе гласова којима је заједничко место творбе:

    1. Ш, Ж, Ђ
    2. Њ, Н, Р
    3. Ш, Ц, Ћ
    4. Ј, Љ, Ђ

    Провери одговоре Не знам

  • 20.      

    Означите реч која има другачију мотивну реч од осталих: 

    костурница костурина кошчат костур

    Провери одговоре Не знам

Пријемни испит © 2015 | Сва права задржана.
free web counter

Тренутно нема података за приказ графикона!

Заступљеност одговора

Одговори кроз време